Czym jest certyfikat SSL i dlaczego jest ważny dla Google?

Certyfikat SSL to metoda szyfrowania, która zabezpiecza proces wymiany danych pomiędzy użytkownikiem a serwerem. Uniemożliwia przejęcie informacji przez osoby niepożądane, odznacza się wysoką skutecznością i jest coraz bardziej doceniany przez użytkowników stron www. Powinien być stosowany przez firmy, dla których istotne jest bezpieczeństwo danych klientów oraz zwiększenie wiarygodności witryny internetowej. Również Google podkreśla jego znaczenie. Zabezpieczone strony mają większą szansę na pojawienie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jakie jeszcze korzyści daje wdrożenie certyfikatu SSL i kto powinien zdecydować się na takie rozwiązanie?

Certyfikat SSL- co daje?

Zastosowanie certyfikatu SSL na stronie internetowej przynosi szereg korzyści. Wpływa na wiele istotnych czynników oraz, co bardzo ważne, podnosi zaufanie użytkowników do witryny internetowej. Do najważniejszych zalet stosowania certyfikatu SSL należą:

– wzrost poziomu bezpieczeństwa – szyfrowanie danych zapewnia bezpieczeństwo i integralność informacji, których nikt z zewnątrz nie może ani zmienić, ani podejrzeć,
– wspieranie pozycjonowania – już w 2017 roku Google przyznało, iż strony z certyfikatem SSL będą lepiej traktowane, co z kolei może przełożyć się także na ich pozycję w wynikach wyszukiwania,
– zwiększenie zaufania odbiorców – użytkownicy mogą mieć pewność, że podawane przez nich informacje nie zostaną przejęte przez niepowołane osoby; co ważne strony łudząco podobne do stron np. banków nigdy nie otrzymają takiego certyfikatu,
– wzrost obrotów – osoby odwiedzające strony www chętniej korzystają z zabezpieczonych serwisów, co również przekłada się na konwersję celów; dodatkowo sklepy, w których można dokonywać płatności kartą, muszą posiadać certyfikat SSL,
– światowy standard bezpieczeństwa – na całym świecie certyfikat ten jest już standardem, gdyż posiada najwyższy poziom zabezpieczeń, który do tej pory nie został złamany.

Kto powinien posiadać certyfikat SSL?

Na certyfikat SSL powinna zdecydować się każda firma posiadająca stronę www, która zbiera dane od użytkowników. Jest to niezwykle istotne, zważywszy na bezpieczeństwo przetwarzanych informacji. Dlatego firmy, na których stronach:

– istnieje możliwość złożenia konta lub profilu użytkownika,
– widnieją formularze, także te zbierające maile do Newslettera,
– użytkownik może korzystać z różnego rodzaju usług finansowych,
– można umówić wizytę lub założyć kartę pacjenta,
– istnieje wirtualny dziennik lub indeks,
– udostępniona jest opcja wypełniania deklaracji, dokumentów, wniosków,

powinna stosować certyfikat. Ze względu na wysoki poziom bezpieczeństwa, jaki daje, staje się on standardem, na skalę światową. Użytkownicy coraz rzadziej decydują się na korzystanie ze stron niezabezpieczonych.

Jakie są rodzaje certyfikatu SSL?

Certyfikaty SSL różnią się pod względem poziomu gwarantowanego przez nie bezpieczeństwa.
Podstawowa opcja to SLL DV, dedykowana głównie dla stron firmowych, blogów, małych sklepów internetowych, czy serwisów z formularzem kontaktowym. Drugą możliwością jest SSL OV, który zapewnia podwyższony stopień wiarygodności. Przeznaczony głównie dla dużych sklepów internetowych, urzędów, organizacji i stowarzyszeń. Najwyższy poziom wiarygodności zapewnia natomiast SSL EV, kierowany głównie do prestiżowych sklepów internetowych, usług finansowych i ubezpieczeniowych.

Certyfikat SSL a wyniki w Google

Google pragnie zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników, co już niejednokrotnie zostało podkreślone w oficjalnych oświadczeniach firmy. Od 2017 roku na stronach bez protokołu SSL pojawia się komunikat o barku zabezpieczeń, który ma ostrzegać użytkowników przed niebezpieczeństwem korzystania z witryny. Dla firm posiadających strony z protokołem HTTP wiąże się ze zmniejszeniem zysku, gdyż użytkownicy niechętnie decydują się na korzystanie z takich witryn internetowych. Google dzięki swoim algorytmom stawia na strony o wysokiej jakości oraz przyjaznych użytkownikom. Nie wystarczy już tylko odpowiedni dobór słów kluczowych oraz duża ilość linków wewnętrznych, aby znaleźć się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. Obecnie równie ważna jest dbałość o szybkość ładowania witryny internetowej oraz bezpieczeństwo przetwarzanych danych.

Wdrożenie certyfikatu SSL znajduje się wśród 200 czynników, które Google bierze pod uwagę przy ocenie wartości strony. Wielu ekspertów przewiduje nawet, iż witryny internetowe bez certyfikatu zostaną w niedalekiej przyszłości usunięte z wyników wyszukiwania. Zarówno Google, jak i Mozilla otwarcie informują, iż zamierzają karać witryny niezabezpieczone, a nagradzać strony opatrzone certyfikatem SSL. Nie ulega zatem wątpliwości, iż zwiększenie wiarygodności strony www, może przełożyć się to na szereg korzyści.

Zastanawiasz się nad wdrożeniem certyfikatu SSL? Nie wiesz, jak to zrobić? Skorzystaj z usług profesjonalistów. Skontaktuj się z nami!

Thumbnail post

DORADZIMY
SZYBKO I SKUTECZNIE

SNWS Sp. z o.o.
ul. Gdańska 123/2
86-022 Bydgoszcz
Komórka
COPYRIGHTS X 2018 Footer tekst